• يکشنبه ٢١ اسفند ١٤٠١-١٠:٤٩
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٦٢٩٧
چمران در صحن شورا: 1-135

برقراری مجدد روابط بین تهران و ریاض پروژه ایران هراسی اسرائیل را شکست داد

رییس شورای شهر تهران در واکنش به برقراری مجدد روابط سیاسی بین تهران و ریاض پس از ۷ سال اظهار کرد: این رخداد توانست پروژه ایران هراسی که امریکا و اسرائیل کلید زده و اروپا نیز بر این محور در پوشش های مختلف حمایت می کردند را با شکست روبرو کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران؛ مهدی چمران در جریان برگزاری یکصد و سی و پنجم صحن علنی شورای شهر در ابتدا با گرامیداشت یاد و خاطر شهدای انقلاب اسلامی، شهدای مدافع حرم و امنیت کشور با اشاره به توافق اخیر سیاسی بین ایران و عربستان و ابعاد بین المللی این رخداد گفت: برقراری مجدد روابط بین المللی و سیاسی بین تهران و ریاض پس از ۷ سال توانست پروژه ایران هراسی که امریکا و اسرائیل کلید زده  و اروپا نیز بر این محور در پوشش های مختلف حمایت می کردند را با مذاکرات خوبی که از سوی مقامات ما و میانجیگری کشور چین انجام گرفت با شکست مواجه کرد. 
چمران افزود: این ارتباط باید بین کشورهای مسلمان قوی تر باشد چرا که چه مسلمانان عربستان، چه یمن، چه مصر و هر کشور مسلمان دیگری همه باهم برادر هستیم و ارتباط با آنها برای ما ارزشمند است. 
رییس شورای شهر تهران یادآور شد: متاسفانه عدم ارتباط ما با کشور مسلمان مصر که دارای پیشینه تاریخی قوی و اشتراکات فراوان است برای ما ناراحت کننده و مایه تاسف است و جا دارد که آنها پیش قدم شده و تحت تاثیر نفوذ رژیم صهیونیستی و عوامل وابسته به این رژیم قرار نگیرند، چرا که ایران اسلامی در همه ادوار نشان داده و ثابت کرده که دوست همه ی کشورهای مسلمان است. 
چمران افزود: ایران برای ارتقای روحیه و جایگاه اسلامی همیشه تلاش داشته و با هر کشور اسلامی که دارای ارتباط بوده کمک کرده و در کنار آنهاست همانطور که سالهاست در کنار مردم مظلوم فلسطین و یمن قرار گرفته و دست از حمایت بر نخواهد داشت.
رییس شورای شهر تاکید کرد: امیدواریم از سرگیری روابط دوجانبه میان تهران و ریاض منجر به تغییر سیاست های عربستان در قبال کشور مظلوم یمن گردد و به ایجاد مصالحه  بیانجامد.
وی در مرور رویدادهای تاریخی تقویم رسمی کشور به روز بزرگداشت شاعر پرآوازه فارسی حکیم نظامی گنجوی اشاره کرد و مقام این شاعر را گرامی داشت. 
رییس شورای شهر با اشاره به روز ۲۰ اسفند ماه که بنام روز راهیان نور مزین شده اظهار کرد: راهیان نور حرکتی بسیار جالب و ماندگاری است تا بتواند فرهنگ دفاع مقدس را همچنان در بین نسل های جدید زنده نگه دارد ضمن آنکه این اتفاق مسیری است تا جوانان و فرزندان ایران بدانند که بر این خاک چه گذشته و چه شهادت ها و رشادت هایی صورت گرفته است. 
چمران در ادامه به سالروز صدور فرمان حضرت امام(ره) مبنی بر تاسیس بنیاد شهید انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: با اینکه می بینیم در مقاطعی متاسفانه گلایه هایی از سوی خانواده های شهدا، جانبازان و ایثارگران مطرح می شود اما امیدواریم این مجموعه بتواند گام های خوب و اساسی را در تکریم این خانواده ها بردارد.  
وی در ادامه به افتتاح خط تولید و رونمایی از جت آموزشی یاسین اشاره کرد و یادآور شد: ما خرسندیم که هرروز در حوزه علمی و نظامی کشور شاهد پیشرفت های ارزنده و قابل توجهی هستیم ضمن آنکه این دستاوردها ریشه در تلاشهایی بود که از سوی شهید ستاری بنیانگذاری شد.
رییس شورا در ادامه به درگذشت دو چهره هنری و سیاسی فرهیخته عبدالله انور دانشمند و فهرست نگار مشهور و دکتر حسن غفوری فرد سیاستمدار و از مدیران با سابقه نظام اشاره کرد و برای این دو شخصیت مرحوم، طلب آمرزش کرد.  
 
پلمپ ساختمان های نا ایمن تا پایان سال 
مهدی چمران در حاشیه یکصد و سی و پنجمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه نرخ گذاری پس از برنامه بودجه انجام می شود، اظهار کرد: طرح یک فوریتی برای فروش یک ملک بررسی می‌شود و در صورت تصویب یک فوریت در جلسات آینده مصوب خواهد شد. 
رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه ساختار و تشکیلات نهاد راهبری و پایش طرح‌های توسعه شهری تهران آماده شده که در جلسه امروز بررسی خواهد شد، خاطرنشان کرد: بخشی از نرخ‌ها برای تاکسی آماده نشده اما نرخ اتوبوس و مترو آماده شده و امروز نهایی خواهد شد.
وی افزود: گزارشی از وضعیت آب توسط مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب در این جلسه ارائه خواهد شد.
چمران با بیان اینکه نرخ اتوبوس به دلیل اینکه تعداد زیادی از دستگاه‌ها شخصی است باید به گونه ای طراحی شود که برای رانندگان به صرفه باشد و مردم نیز بتوانند هزینه را بپردازند، گفت: نرخ تاکسی‌های خطی بر اساس پیمایش و حتی شیب خیابان تعیین خواهد شد اما مطمئن باشید که نرخ بالایی نخواهیم داشت و نرخ بهینه‌ای اعمال می‌شود تا برای مردم سنگین نباشد و رانندگان نیز بتوانند از پس هزینه‌ها بر بیایند. 
وی با بیان اینکه اعلام اسامی ساختمان‌ها با شورا نیست، تاکید کرد: شورا و دادستانی کار خود را در خصوص ساختمان‌های ناایمن انجام می دهد و اخطارهای لازم را می‌دهد و قرار شده ساختمان‌هایی که تا پایان سال اقدامات لازم را انجام ندادند، پلمپ شوند.
 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: